elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Czwartek 21.11.2024

Cele i zadania szkoły

CELE I ZADANIA SZKOŁY


1. Szkoła realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa, a w szczególności: Ustawy Prawo Oświatowe, Konwencji Praw Dziecka, uwzględniając treści zawarte w Programie Wychowawczo - Profilaktycznym Szkoły dostosowanym do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska.

2. Celami i zadaniami Szkoły są:

1)  zapewnienie bezpłatnego nauczania w zakresie realizacji szkolnych planów nauczania;

2)  zatrudnianie nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w odrębnych przepisach;

3)  realizowanie programów nauczania w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego;

4)  realizowanie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów ósmoklasisty;

5) umożliwianie zdobywania wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz
do dalszego kształcenia;

6)  kształtowanie środowiska wychowawczego sprzyjającego szeroko pojętemu rozwojowi ucznia;

7) wspomaganie i ukierunkowanie indywidualnego, wszechstronnego rozwoju ucznia z wykorzystaniem jego wrodzonego potencjału
i możliwości rozwojowych, a w przypadku uczniów niepełnosprawnych ze szczególnym uwzględnieniem stopnia i rodzaju niepełnosprawności;

8)   umożliwianie podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, językowej, etnicznej i religijnej;

9)   zapewnienia bazy dydaktycznej szkoły w ramach możliwości finansowych;

10) wykazywanie troski o zdrowie i bezpieczeństwo uczniów;

11) zapewnienie uczniom warunków umożliwiających pełny rozwój: umysłowy, moralny, emocjonalny i fizyczny w zgodzie z ich indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz predyspozycjami, możliwościami psychofizycznymi w warunkach poszanowania ich godności osobistej oraz wolności światopoglądowej i wyznaniowej;

12) wprowadzenie uczniów w świat kultury, sztuki i nauki wybranych dyscyplin na poziomie umożliwiającym dalsze kształcenie, zapewnienie uczniom warunków umożliwiających zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia Szkoły oraz złożenia egzaminów końcowych;

13)  wyposażenie uczniów w wiedzę i umiejętności stosownie do ich rozwoju i zdolności;

14) stworzenie uczniom warunków umożliwiających rozwój ich talentów i zainteresowań: społecznych, artystycznych oraz sportowych;

15) rozwijanie umiejętności społecznych, dążenie do umacniania w uczniach wiary we własne siły i możliwości osiągnięcia sukcesów oraz dążenia do osiągania celów;

16)  rozwijanie wrażliwości moralnej i estetycznej uczniów, otwartości na poglądy i potrzeby innych ludzi;

17)  dążenie do umacniania w uczniach poczucia tożsamości narodowej, kulturowej, historycznej i etnicznej;

18) rozwijanie w uczniach umiejętności poznawania siebie oraz otoczenia rodzinnego, społecznego, kulturowego, technicznego
i przyrodniczego dostępnego doświadczeniu ucznia;

19) kształtowanie u uczniów postaw przedsiębiorczości i kreatywności sprzyjających aktywnemu uczestnictwu w życiu gospodarczym,
w tym poprzez stosowanie w procesie kształcenia innowacyjnych rozwiązań programowych, organizacyjnych lub metodycznych;

20)  kształtowanie u uczniów postaw sprzyjających ich dalszemu rozwojowi indywidualnemu i społecznemu, takich jak:

a)    uczciwość, wiarygodność, odpowiedzialność, wytrwałość,

b)    poczucie własnej wartości, szacunek dla innych ludzi,

c)    ciekawość poznawcza, kreatywność, przedsiębiorczość,

d)    kultura osobista, gotowość do uczestnictwa w kulturze,

e)    podejmowania inicjatyw do pracy zespołowej,

f)    postawy obywatelskiej, postawy poszanowania tradycji i kultury własnego narodu, a także postawy poszanowania dla innych kultur i tradycji;

21) systematyczne diagnozowanie zagrożeń związanych z uzależnieniami, przemocą, agresją i zapobieganie tym zjawiskom, podejmowanie działań z uczniami, u których zespół zjawisk psychicznych i oddziaływań środowiskowych stwarza wysokie prawdopodobieństwo powstania uzależnień; prowadzenie edukacji prozdrowotnej, promowanie zdrowia psychicznego; współdziałanie
z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, z policją i sądem;

22) upowszechnianie wśród młodzieży wiedzy o bezpieczeństwie oraz kształtowanie właściwych postaw wobec zagrożeń
i sytuacji nadzwyczajnych;

23)  współdziałanie z rodzicami, rodziną i wspomaganie wychowawczej roli rodziny;

24) realizacja zadań programu wychowawczo - profilaktycznego Szkoły;

25) podejmowanie odpowiednich kroków w celu zapobieżenia wszelkiej dyskryminacji.

Informacje o artykule

Podmiot udostępniający: Szkoła Podstawowa nr 47 w Bytomiu
Odpowiadający za treść: Małgorzata Korf
Wprowadził informację: Małgorzata Korf
Edytował informację: Małgorzata Korf
Lista załączników: Brak załączników
Data wytworzenia informacji: 30.12.2021
Data udostępnienia informacji: 30.12.2021
Data ostatniej aktualizacji: 30.12.2021
Liczba wyświetleń: 515
Rejestr zmian: Otwórz

Rejestr zmian

Data
Godzina
Rodzaj
Autor
Nazwa
30.12.2021
14:50:17
edycja
Małgorzata Korf
Cele i zadania szkoły
30.12.2021
14:49:40
edycja
Małgorzata Korf
Cele i zadania szkoły
30.12.2021
14:49:14
edycja
Małgorzata Korf
Cele i zadania szkoły
30.12.2021
14:48:21
edycja
Małgorzata Korf
Cele i zadania szkoły
30.12.2021
14:46:45
edycja
Małgorzata Korf
Cele i zadania szkoły
30.12.2021
14:00:38
dodanie
Małgorzata Korf
Cele i zadania szkoły